Registar udruga sindikata i udruga poslodavaca uređena je Zakonom o radu („Narodne novine“, broj 93/15., 127/17., 98/19., 151/22., 46/23. i 64/23.) i Pravilnikom o sadržaju i načinu vođenja registra udruga („Narodne novine“, broj 32/15. i 13/20.).
Udruge i udruge više razine koje djeluje samo u jednoj županiji upisuju se u registar udruga koji se vodi u nadležnom upravnom tijelu.
Udruge i udruge više razine koje djeluju na teritoriju Republike Hrvatske ili u dvije ili više županija upisuju se u registar udruga koji se vodi u Ministarstvu rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike.
Udruga i udruga više razine stječe pravnu osobnost danom upisa u registar udruga.
U registar se upisuje: dan utemeljenja, naziv, sjedište, naznaka djeluje li udruga u jednoj ili više županija, odnosno na teritoriju Republike Hrvatske, naziv izvršnog tijela, imena osoba ovlaštenih za zastupanje te prestanak djelovanja udruge, odnosno udruge više razine.
Upis udruge sindikata
Zahtjev za upis udruge u registar podnosi osoba ovlaštena za zastupanje u dva istovjetna primjerka na Obrascu broj 4. Obrazac se popunjava uredno i čitko, a upisani podaci moraju biti istovjetni odredbama statuta, odnosno odluka nadležnih tijela udruge.
Zahtjev za upis u registar utemeljitelji su dužni podnijeti u roku od trideset dana od dana održavanja skupštine.
Zahtjevu za upis mora se priložiti:
- odluka o utemeljenju,
- zapisnik o radu i odlukama utemeljiteljske skupštine,
- statut,
- popis utemeljitelja udruge
- odluka o imenovanju osoba ovlaštenih za zastupanje
- popis članova izvršnog tijela
Popis utemeljitelja i popis članova izvršnog tijela obavezno mora sadržavati: ime i prezime, datum rođenja, OIB, odnosno za strance broj putovnice i ime države koju je izdala, prebivalište, odnosno boravište i vlastoručni potpis navedenih osoba, a za pravne osobe naziv, sjedište i OIB. Prilozi uz zahtjev podnose se u izvorniku ili ovjerenom prijepisu. Potpis utemeljitelja prilaže se na Obrascu broju 5.
Prijava promjene podataka
U registar udruga mora se prijaviti svaka promjena (Obrazac broj 6) naziva udruge, sjedišta, podatak o djelovanju u jednoj ili više županija, odnosno na teritoriju Republike Hrvatske, naziv tijela, osoba ovlaštenih za zastupanje te prestanak djelovanja udruge (Obrazac broj 7), u roku od 30 dana od dana nastanka promjene odnosno donošenje odluke o prestanku djelovanju.
Izvadak iz registra
Nadležno tijelo na pisani zahtjev osobe koja ima pravni interes, nadležno tijelo izdaje izvadak iz registra. Izvadak se izdaje u obliku računalnog ispisa na obrascu broj 9.
Izvadak sadrži slijedeće podatke: naziv udruge, skraćeni naziv udruge, registarski broj, područje djelovanja, datum upisa, sjedište (mjesto, ulica i kućni broj), ime i prezime osoba ovlaštenih za zastupanje, prestanak djelovanja udruge. Izvadak mora sadržavati posljednje podatke koji su dostavljeni i upisani u registar udruga. Iznimno, na zahtjev suda, drugog tijela državne vlasti ili Oobe ovlaštene za zastupanje udruge, izvadak može sadržavati i starije podatke, koji se upisuju u rubriku „Napomena“.
OBRASCI: