„U Strategiji razvoja turizma do 2020. godine ruralni turizam jedan je od deset ključnih turističkih proizvoda koji će u narednih nekoliko godina biti u fokusu, stoga, vjerujem da ćemo zajedno i jačom institucionalnom suradnjom napraviti značajne iskorake. Pri tome moramo voditi računa da se razvoj odvija prema načelima održivosti te da najvažniji ostanu čovjek, kultura i tradicija“, istaknuo je Ivo Bašić, glavni tajnik Ministarstva turizma na četvrtoj svečanoj dodjeli nagrada „Suncokret ruralnog turizma Hrvatske“, u jedinstvenom ambijentu novog hotela Academia u Zagrebu.
Dodjela nagrade vrhunac je akcije ocjenjivanja najboljih programa i projekata u ruralnom turizmu. Nakon nekoliko mjeseci obilaska prijavljenih na natječaj, predsjednik ocjenjivačke komisije dr. sc. Eduard Kušen i članovi, Dubravka Davidović, Duška Gregurek, mr. sc. Dijana Katica, dr. sc. Andrea Pešutić, Robert Baćac i Stjepan Cukor, nisu imali nimalo laganu zadaću. Početkom mjeseca, između 150 prijava prijavljenih, odlučivali su o najboljima koji su pobijedili s tijesnom bodovnom razlikom, što samo svjedoči o činjenici da Hrvatska ima veliki potencijal u ruralnom turizmu od Srijema i Baranje do Konavala.
Najboljima su danas uručene Zlatne, Srebrne, Brončane plakete i Posebna priznanja u sedam kategorija: Turistička seljačka gospodarstva, Poduzetnici u ruralnom turizmu, Ruralno-turistički projekti, Ruralno-turističke manifestacije, Tradicijska ruralna gastronomija, Vinski turizam i Hrvatski otočni proizvod.
Suncokretom ruralnog turizma promoviraju se tradicijski sadržaji, povezuju se najznačajniji projekti, proizvođači, događaji i zanimljivosti, te se uz očuvanje izvornosti stvaraju novi proizvodi ruralnog turizma. Ideja vodilja u realizaciji projekta je zaštita i očuvanje hrvatske izvornosti te poticanje razvoja turizma u ruralnim područjima Hrvatske.
„U tom smislu proizvodi i usluge ruralnog turizma predstavljaju turističku ponudu koja će zasigurno obogatiti hrvatsko turističko tržište te razvijati regionalne turističke destinacije. U projekt su uključeni poduzetnici, obrtnici, OPG-i, zadruge, udruge iz cijele Hrvatske kao i jedinice područne i lokalne samouprave. Znamo da je 92 posto Hrvatske ruralno, stoga to područje zaslužuje našu posebnu pažnju, bolju promociju, prijateljstvo i suradnju, jer turizam je emocija, priča i poruka o identitetu, a identitet je skup različitosti. Svi koji su sudjelovali u natječaju uistinu su najbolji. Sve smo obišli, prošli više od deset tisuća kilometara ovu jesen, a vjerujem da ćemo se opet družiti na proljeće i iduće godine“, istaknula je mr. sc. Dijana Katica, predsjednica Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj „Kluba članova Selo“, inicijatora i organizatora projekta. (Fotografije: Tomislav Smoljanović)
Dodajmo kako su turistički subjekti iz Sisačko-moslavačke županije u ovoj prigodi dobili tri priznanja:
Posebno priznanje za povezanost tradicionalne obnove i modernog doživljaja
REPUŠNIČKA KLET / Kutina
ZLATNA POVELJA
ETNO SELO STARA LONJA / Lonja,
Posebno priznanje za oživljavanje tradicijskog načina pripreme bundeve
KOSTAJNIČKE PLETENICE – OPG LOVRO LENAC / Hrvatska Kostajnica